Employer Branding

Employer Branding czym jest i jak go realizować?

Employer Branding najprościej tłumacząc to budowanie wizerunku pracodawcy. Silna marka pracodawcy pozwala na uzyskaniu przewagi nad konkurencją, zapewnia wysokim poziom obsługi klienta oraz przyciąga utalentowanych pracowników. Jak prawidłowo i skutecznie budować wizerunek pracodawcy?

Employer Branding - jak tworzyć

Employer branding czym jest?

Tak jak wcześniej wspominałem, jest to budowanie wizerunku pracodawcy, lecz to sformułowanie jest płaskie, a sama idea dużo szersza. Przede wszystkim odgórnym celem jest budowa spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, kontrahenta, klientów oraz partnerów biznesowych. Jest to długotrwała strategia, która często planowana jest z kilkuletnim wyprzedzeniem. Ma ona za zadanie przyciągnąć, zaangażować i zatrzymać najbardziej utalentowanych pracowników. Co więcej, w jej skład wchodzi również tworzenie unikalnych i oryginalnych ogłoszeń, które zbudowane są na aspiracjach firmy i co najważniejsze osiągnięciach.

Podział na rodzaje budowania marki pracodawcy

Employer Branding wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników firmy. Jego głównym zadaniem jest zmniejszenie procesu rotacji pracowników na przeróżne sposoby. Przede wszystkim skupia się na tworzeniu przyjaznej atmosfery pracy i możliwości rozwoju. Wśród ważnych elementów należy wymienić: proces rekrutacji, wdrażanie pracownika, dostarczanie różnych benefitów i bonusów, inwestycje w rozwój poprzez szkolenia czy też organizację wyjazdów integracyjnych.

Employer Branding zewnętrzny skierowany jest do potencjalnych pracowników. Jego celem jest stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, który będzie atrakcyjny dla przyszłych pracowników. Wśród działań można wymienić uczestnictwo w targach pracy, aktywną promocję firmy na uczelniach wyższych i w internecie, wysokiej jakości ogłoszenia o pracę, atrakcyjne programy stażowe oraz organizację paneli otwartych.

Employer Branding - co to

Budowanie marki pracodawcy w Polsce

Według badań firmy Randstad z 2011 roku 62% firm w Polsce prowadzi różnego rodzaju działania zewnętrzne, które skierowane są na pozytywny wizerunek pracodawcy w grupie potencjalnych klientów oraz pracowników. Warto jednak nadmienić, że działania te podejmowane były aż w 76% przez duże firmy. Co więcej, ich działaniem na polepszenie swojego wizerunku był udział w zewnętrznych targach pracy oraz współpraca z biurami karier na uczelniach wyższych. Niestety, pokazuje to, że w naszym kraju podejmowanych jest stosunkowo niewiele tego typu inicjatyw.

Employer branding jest coraz ważniejszym czynnikiem, który może zwiększyć szansę na sukces marki. Firmy z dobrze zbudowanym wizerunkiem przyciągają do siebie lepszych pracowników, którzy są zaangażowani i dumni z możliwości pracy dla danej marki. Warto więc inwestować w wizerunek dobrego pracodawcy.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *